A Csorgókő vízesés

A székelyek vízesése a Nagyküküllő forrásvidékén. A települést jelző táblától nem messzire, jobbra forduló úton haladunk tovább a központ irányába, melyről a fafeldolgozó telep mellett jobbra térünk le . Az út további részén csodálatos táj fogadja az odalátogatót, amit érdemes megtapasztalni akár gyalogosan is.

Csorgókő-vízesés

A Tálasbércét jelző, fába szegezett kis táblánál balra kanyarodunk, majd további 1,5-2 km gyaloglás után a vízesést jelző táblához, valamint pihenőhelyhez érünk. Innen már hallani a víz zubogását is. Így, akár a hang vagy az irányt jelző nyíl irányába csupán 50 métert megtéve egy csodálatos helyre érkezünk, ahol a nyári kánikulában fel is frissülhetünk a 6-7 méter magasból alázúduló hűs patak vize alatt.

Fedezd fel Erdély látnivalóit a térképünkön:

Kétszintes vízeséséről lévén szó érdemes megmászni a sziklát, különben csak egy részét láthatjuk eme természeti csodának. Ha megcsodáltuk a vízesést, akkor a patak folyásán felfelé haladva folytathatjuk utunkat, majd kb. 500 méter megtétele után a patak forrásához érünk. A mindössze 15 négyzetméternyi területről hét forrás fakad, amelyek üdítő friss vizével, akár szomjunkat is olthatjuk.

Csorgókő-vízesés

Tovább haladva Tálasbérce nevű dűlőre érünk. Nem messzire innen a fából épített Mutató nevű kilátót találjuk. Közel három emeletnyi magasból megcsodálhatjuk, hogy valójában, milyen óriási ez a szórványtelepülés. Amíg csak a szem ellát, körbe-kereken e község látható. Nem véletlenül állítják nagyon sokan, hogy területe megegyezik Románia fővárosának területével.

Rendelje meg Ön is magazinjainkat!

Erdélyi túrák magazin

A Csorgókő vízesés térképen

Check Also

Úzvölgye, katonai temető

Úzvölgye, Csinód

Neve valószínűleg az itt élt ősi úz népcsoport nevéből való. Az Abaksa havasa északkeleti …