Székelyföldön, Gyergyóremetén repülőtér épül és még az idén át is adják.

Olyan repülőteret építenek Gyergyóremetén, amely utasszállítók fogadására is képes lesz.

Az utóbbi időben Csíkban és Udvarhelyen merült fel az, hogy repülőteret építenének, a jelek szerint azonban ezek helyett végül Gyergyóban épül meg a székelyföld új reptere. A reptér egyébként magánberuházás keretében épül, de várhatóan a térség jelentős részére kiterjedően éreztetni fogja hatását, ha elkészül.

A repülőteret egyébként a legsikeresebb Székelyföldi vállalkozó Balázs Attila valósítja meg és a célja az, hogy a térségben megvalósuló gazdasági fejlesztések – például a megújuló tejporgyár, hűtőház és egy gyümölcs- és gombaliofilizáló üzem, összesen 28 millió euró értékben – működését elősegítsék. 

Ez a repülőgép fogja használni majd legtöbbet a repülőteret.
Valószínűleg ez a repülőgép fogja használni majd legtöbbet a repülőteret.

A Pro Economica Alapítvány, az-az a Magyar állam által nyújtott támogatás értéke egyébként 7,1-7,2 millió euró gyáranként (körülbelül 5.3 milliárd forint).

A Pro Economica alapítvány felel a több tízmilliárdos Magyarországi támogatások elosztásában Romániában. Erdélyben a „Mezőgazdasági termékek feldolgozásához kapcsolódó induló regionális beruházások támogatására” elnevezésű pályázaton indult két olyan céggel is Balázs Attila (Plazmontech Kft., és Batlas Holding Kft.), amelyeket ugyanazon a napon hoztak létre a román cégbíróság nyilvántartása szerint (2018. november 29.), és egyetlen alkalmazottjuk sincs. A pályázati kiírásból az is kiderül, hogy a pályázó cégeknek legalább két lezárt, teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel kell rendelkezniük, és legalább öt főt kell foglalkoztatniuk. Ezen kritériumok egyikének sem felel meg a két cég, a nyertes vállalkozó érdekeltségeinek (eddig) közük sem volt az élelmiszeriparhoz, ez is egy kritérium volt, de hát vannak „sikeres emberek”. A reptér mellett egyébként Gyergyóremetén egy öt csillagos szállodát is építtet Balázs Attila. A meglévő beruházások mellett a reptér építése ahhoz is hozzájárulhat, hogy újabb vállalkozások jöhessenek létre a térségben. A Balázs Attilához köthető cégcsoport feladatai között volt a Puskás Aréna, az MTK Stadion vagy a Ludovika Campus felépítése is.

A repülőtér építése azért vált szükségessé, hogy Balázs Attila könnyen elérje a cégbirodalma Gyergyóremetei telephelyeit. Erre már tavaly vásárolt a cége nevére (Bayer construcz ZRT.) egy 1987-es gyártású CESSNA C-650 CITATION III sugárhajtásű Magyar lajstromjelű repülőgépet.

A gép megvásárlása előtt az eladó Cartu fívérek akik előző tulajdonosai voltak a repülőgépnek, teljesen felújították, átalakították. A  Cartu-fivérek ellen Kanadában folyó, 233 millió kanadai dollárt (63 milliárd forintot) érintő felügyeleti eljárásról, és a cégek által alkalmazott bináris opciós kereskedésről, amely már több országban tiltott vagy erősen korlátozott.

Itt a gépet még felújítás előtt lehet látni:

 

2019-ben Balázs Attila Hargita megye díjat kapott!

Balázs Attilát és cégét a vállalkozásban egyébként a helyi megyei tanács alelnöke, Barti Tihamér is támogatja. Állítása szerint 3-4 évvel ezelőtt ő beszélte rá a beruházás megkezdésére. A reptér épüléséről szóló hír azért is érdekes, mert az utóbbi években hosszú viták folytak arról, hogy Csíkszéken (Csíkcsicsón) vagy Udvarhelyszéken (Cekenden) lenne-e érdemesebb megépíteni a repülőteret. Ehhez képest ez a két terv végül füstbe ment, most pedig a semmiből értesültek a helyiek arról, hogy már majdnem el is készült a hosszú ideje tervezett repülőtér, csak éppen máshol.

forrás: INDEX, 24.hu, átlátszó.hu

Check Also

Gyimesi sajt, túró

Amíg a tanult, diplomás emberek előrébb vitték az országot, addig a „buta paraszt” mit csinált?

“Fiam, te azt mondod nekem, hogy” csakis a tanult emberek vitték előre az országunkat? “A …

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük